Pages

Wednesday 25 June 2014

Matahariku a.k.a. Sunflower


Alhamdulillah, memang dah lama ngidam nak tanam pokok bunga matahari. Akhirnya dapat jugak benih beli secara online di jualjualbenih. Kat sini macam-macam spesies bunga matahari ada, yang kaler merah, multi petal, giant sunflower, dwarf pon ada. Yang ni spesies bunga matahari yang bijinya boleh dimakan sebagai kuaci. Setelah nak dekat dua bulan menyemai sang matahari yang ditunggu bersinar jua.





Suka tengok corak geometry yang terdapat dekat seeds sunflower. Cantik sangat dan tersusun rapi. Kalau perhati betul-betul akan nampak yang warna kuning di kelopak bunganya bertone dari bright yellow to orange. Macam kaler sunset. 





Tadaa !!! Ni dia Sunflower kembar siam. Satu besar, yang lagi satu kecil sikit. Memang tak sangka, akan dapat matahari yang macam ni. 



Kalau nak tau, bunga matahari ni akan berkembang menghadap ke arah matahari. Sebab tu la kot, dia digelar bunga matahari selain warna dan corak fizikalnya yang iras matahari. Seronok tanam bunga matahari ini, bunganya sangat cantik dan warna kuningnya sangat ceria. Laman rumah pasti akan nampak berseri-seri dengan kehadiran sang matahari. 

                                        

Matahari menyinari
Semua perasaan cinta
Tapi mengapa hanya aku yang dimarahi
(credit to ost crayon shinchan)

Degarlah matahariku suara tagisanku
Kubersedih kerna panah cinta menusuk jantungku
Ucapkan matahariku puisi tentang hidupku
Tentangku yang tak mampu menaklukan waktu
(credit to Agnes Monica, Matahariku )



No comments:

Post a Comment